Alufälgar

Hur gör du när du vårdar bilen? Dela med dig av din erfarenhet här
Skriv svar
DaJoel
Hardcore VR6:are
Inlägg: 205
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 11:28
Ort: Billingsfors

Alufälgar

Inlägg av DaJoel »

Hej !

Ska nu snart plocka fram sommarpjuxen igen och självklart gjorde man ju som alla andra och gjorde dom ordentligt rena innan man ställde in dom :/

Nu till frågan, har ju en del bromsdamm och tjära och annat bröte på fälgbanan och "baksida". Vad använder ni för att få bort detta ?

har testat lite Clay Off och Autosol men vill gärna ha lite mer tips! :D
// Dajoel
Veidec_racing
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 11 jul 2005, 10:38
Ort: Ullared
Kontakt:

Inlägg av Veidec_racing »

du kan testa att köpa en flaska från 3M som heter scotch weld eller nått. Det är en svart flaska och innehållet luktar citrus. Eller om du kan få tag på en power clean från veidec....
Behöver du råd om bilvård? Fråga mig. 070 510 42 57 jag utför även jobb själv!!!

VEIDEC RACING

MVH: :twisted: David :twisted:
DaJoel
Hardcore VR6:are
Inlägg: 205
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 11:28
Ort: Billingsfors

Inlägg av DaJoel »

var finns sånt att köpa då? hemsida eller affär vore trevligt tips :P
// Dajoel
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Jag använder bra avfettning från Thord Olsson, nämligen Thordosol. Dock så tar det ett bra tag innan fälgarna blir nog rena att kunna äta ifrån ;) Räkna också på att det kommer bli riktigt riktigt smutsigt!
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Veidec_racing
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 11 jul 2005, 10:38
Ort: Ullared
Kontakt:

Inlägg av Veidec_racing »

DaJoel
HAHA oj.... jo du kan köpa 3M på mekonomen eller ad center... och den från veidec kan du köpa av mig. Den ligger på 100 kr + frakt.
Behöver du råd om bilvård? Fråga mig. 070 510 42 57 jag utför även jobb själv!!!

VEIDEC RACING

MVH: :twisted: David :twisted:
Skriv svar