Vilket bolag ÄR billigast?

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Vilket bolag ÄR billigast?

Inlägg av Paavonen »

Har länsförsäkringar och det kostar 4153:-/halvår på svärmor. Trygg Hansa på mig skulle kosta ca 19.000:-/år, garageförsäkring (bilen avställd) på mig 1680:- på svärmor ca 800:-. Allt helförsäkrat. Bor ju i Södertälje med 2 av landets topp 5 platser för bilinbrott så det är svindyrt här.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Trygg Hansa är ett av landets sämsta och dyraste bolag.

En idé är att skaffa ett Ok-Q8 betalkort (behöver ju inte använda det så flitigt) och sedan försäkra hos Folksam.

475:- i månaden för mig. Helförs.

Du kan ju kolla vad det skulle bli för dig.

http://www.folksam.se/forsakring/motorf ... ndexok.htm
Användarens profilbild
lillen730
*Donator*
Inlägg: 221
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:47
Ort: Bromma (Invandrad Östgötte)
Kontakt:

Inlägg av lillen730 »

För att få en OK/Q8 försäkring behöver du bara vara medlem.. det fixar Folksam åt dig..

prata med dem för ett tag sedan !!

men jag valde Tennant de var betydligt billigare.. lite högre självrisk men annars ok..
Användarens profilbild
6an
VR6 Guide
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 10 jun 2004, 21:32
Ort: Lund

Inlägg av 6an »

Jag valde Folksam då jag är kund där, men bilen i sig står på fassan min och då betalar jag 4.500:- helförsäkrad per år. 391 kronor i månaden.
Hyggligt?
Nu:
Seat Leon 16v
http://www.garaget.org/?car=41237
Förr:
Golf VR6
Användarens profilbild
Orif
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 20:01
Ort: Göteborg

Inlägg av Orif »

fixa en försäkring genom en bilfirma, då får du råbra priser
Ljudet av en VR6 motor e gött
Användarens profilbild
elvenman
Moderator
Inlägg: 248
Blev medlem: ons 18 feb 2004, 11:35
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av elvenman »

Orif skrev:fixa en försäkring genom en bilfirma, då får du råbra priser
Beror helt på, en kompis som köpte sig en saab 900 (185hk fulltrycksturbo) coupé fick ett förslag på försäkring genom saab, bara 19000:-/år, mot ca 4500:- hos länsförsäkrignar. Det hänget helt på hur gammal du är och vad du har för bil (ungdommar med för mycket hästar under huven bestraffas nästan jämt).

Paavonen: Jag har länsförsäkringar jag med, min kostar det ca 7000:-/helförsäkrat per helår (har MER-försäkring och månadsvis autogiro)
Moderator här på vr6.nu -> så se till att sköta er :o

Golf MKIII VR6 -93 "Satin silver"
= checka => http://vr6.hallah.nu 8)

Golf MKIV V6 4motion -01 "reflex silver"
jas
Tändkabel
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 18:51
Ort: Göteborg

Inlägg av jas »

Har saluansvar, betalar 600 i månaden. 32 år all bonus o skit man kan tänka sig, men bor i ett klassat. sk högriskområde. :?

/Jas
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har folksam och betallar 4400:- om året, fast den står ju på morsan så klart.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bor i en småstad, fullbonus osv. Betalar 468kr i månaden, Folksam.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bor i Stockholm är 28 år. Helförsäkrat och oavsett miltal samt assistans + hyrbil och annat tjafs. 325kr/månad Trygg-hansa :lol: :lol:
VR6 Nisse
Polerat insug
Inlägg: 23
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 12:42
Ort: Strängnäs(Stallarholmen)
Kontakt:

Inlägg av VR6 Nisse »

Jag betalar ca 700kr i månaden har Länsförsäkringar Helförsäkring-MER och är 23år gammal.
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

Tror hela Stockholm är "ett högriskområde" enl bolagen....

Lämnade själv skojjarbolaget LÄNSFÖRSÄKRINGAR och tog med alla mina övriga försäkringar därifrån, när de höjde från 11000 till 16000 helår/helförsäkrat på bilen. TROTS skadefritt o full bonus.

Kan rekommendera att kolla med "...If skadeförsäkringar" Hos dem blev det 9000kr/helår. Viss skillnad!

Ett tips till er alla som söker försäkringar är att ringa till Försäkringsmäklarfirman "NORDNET". De ringer runt till bolagen och fixar en bra deal åt dig efter att du lämnat dina uppgifter till dem. De får lägre priser åt dig än om du ringer själv eftersom de "dealar" med egna kontakter på bolagen. Detta kostar ingenting, utan det bolag som du väljer att anlita drar NORDNET sin avgift ifrån, eftersom de förmedlat en kund. Jag har anlitat denna firma två gånger nu och det är helt klart värt det.....www.nordnet.se försäkringar fordon

Mvh LAK
Gäst

Re: Vilket bolag ÄR billigast?

Inlägg av Gäst »

Paavonen skrev:Har länsförsäkringar och det kostar 4153:-/halvår på svärmor. Trygg Hansa på mig skulle kosta ca 19.000:-/år, garageförsäkring (bilen avställd) på mig 1680:- på svärmor ca 800:-. Allt helförsäkrat. Bor ju i Södertälje med 2 av landets topp 5 platser för bilinbrott så det är svindyrt här.
kolla med nått sockenbolag jag har den i lidköping och betalar 4300 halvf per år...såg att du bodde i södertälje..där bodde jag ipå Fornhöjden...
mvh jocke
Gäst

Inlägg av Gäst »

Måste bara nämna detta, en polare köpte en BMW 330Ci-01, ringde först till Länsförsäkringar o frågade på en helförsäkring, 18500:- blev svaret o han ringde vidare. Då ringde han If och fick där priset 12500:-, men eftersom Länsförsäkringar har kontor i stan gick han även in där o surrade med en gubbe om dom kunde matcha.. Javisst, 12.000 gick men då var det på "smärtgränsen". Ok, sagt o gjort så han tog Länsförsäkringar.. En vecka senare tänkte han på skoj ringa Salus-Ansvar då han fått tips om de av mig för att kolla, svaret blev 8500:-.. Less i ögat ringde han Länsförsäkringar och nämnde detta o vips var han nere på 8000 hos dem..

Jag tycker detta är förjävligt, en prissänkning på 10500:- hos samma bolag, 4000 hos samma person är fan för mycket. Vad har dom för mariginaler egentligen? Hur mycket för mycket betalar man själv tro?
Gäst

Inlägg av Gäst »

BengtO skrev:Måste bara nämna detta, en polare köpte en BMW 330Ci-01, ringde först till Länsförsäkringar o frågade på en helförsäkring, 18500:- blev svaret o han ringde vidare. Då ringde han If och fick där priset 12500:-, men eftersom Länsförsäkringar har kontor i stan gick han även in där o surrade med en gubbe om dom kunde matcha.. Javisst, 12.000 gick men då var det på "smärtgränsen". Ok, sagt o gjort så han tog Länsförsäkringar.. En vecka senare tänkte han på skoj ringa Salus-Ansvar då han fått tips om de av mig för att kolla, svaret blev 8500:-.. Less i ögat ringde han Länsförsäkringar och nämnde detta o vips var han nere på 8000 hos dem..

Jag tycker detta är förjävligt, en prissänkning på 10500:- hos samma bolag, 4000 hos samma person är *** för mycket. Vad har dom för mariginaler egentligen? Hur mycket för mycket betalar man själv tro?

det låter ju förjävligt att bolagen kan göra så...jag har ju rätt låg försäkring på min VR6.a på det lokala bolaget i Lidköping och dom har inte tagit i med priserna ifall..visst en bilförsäkring är dyra hur man än kollar på det men mitt bolag håller ju iallafall priserna nere om man kollar på jättarna som folksam.trygg hansa mm...
jag ger 4300 halvf. och det är väl typ 8000 på hel per år...och VR6 är ju i samma försäkrings klass som en 330 skulle jag tro..
mvh jocke
Skriv svar