Vilken sorts försäkring till VR6 92:a?

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Locos
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 13:53

Vilken sorts försäkring till VR6 92:a?

Inlägg av Locos »

Hej

Jag undrar bara vilken sorts försäkring ni tycker man ska ha till en VR6:a 92:års modell? Eftersom man inte är världens rikaste så hade jag funderingar på att bara ta trafikförsäkringen. Vad tycker ni om det?

Att helförsäkra är i alla fall inget direkt alternativ eftersom kostnaden springer iväg mycket där. Man får helt enkelt ge fan i att krocka.

Halvförsäkra bilen kan vara ett alternativ för det är alltid roligt att vara försäkrad om någon snor bilen eller trycker in en ruta på den. Men sedan är man också alltid ute efter att skära ner i kostnaderna.

Min sista fråga rör om hur "bra" det är att ha bilen försäkrad på någon av ens föräldrar? Premien blir sjukt mycket lägre men å andra sidan kan jag tänka mig att det inte är så roligt om man har stereoutrustning i bilen som är värd en hel del kosing. Särskilt inte om kvittona på den står på en själv och bilen står på ens förälder. Men ser man bara till att inte ha så dyr stereo i den så borde det ändå vara lugnt. Man vill ju höra mullret av motorn lite så det behövs inte så högt ljud från högtalarna.

Allt eftersom jag skrivit här så är jag nog lite inne på att ha den halvförsäkrad ändå. Men jag hör gärna lite kommentarer om hur ni har er VR6:a försäkrad och vad ni tycker?

Mvh

Locos
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

Min är helförsäkrad och står på min far. Kostar 4200 helåret har jag för mig. Helförsäkrat är alltid skönt.
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Kolla med Sveland!
Det är ALLTID mitt första tips mär ngn frågar om försäkring!

Jag har Hel försäkring, bilen står på mig själv, Golf VR6 -92:a.
Bor i förort norr om Stockholm, mycket bilinbrott där jag bor.

Jag betalar 650 kr i månaden.

Kolla med dem!
Det är typ nåt form av lantbruks försäkringsbolag från början så de verkar inte hajat vilka vildar vi kan vara med våra bilar ännu! :twisted:
Än så länge verkar de hyfsat billiga!
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
twt
Ny här
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 14:53

Inlägg av twt »

hej

ja hade trygghansa och försäkringen skulle kosta på mej 7900 för halv

och ja är 28år å bor i lidköping så ja byte till Sveland! å de blev fan så mycket bättre halv 4300 per år lite skillnad :D

så satsa du på Sveland! :D
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

brukar inte skilja så himla mycket mellan trafik och halv försäkring så gör inte som många galningar och bara kör med trafik du får ju inte ut en krona på försäkringen då bara att skrota bilen och loosa 15-20 tusen
mk2 vr6
Locos
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 13:53

Inlägg av Locos »

nosisfun skrev:brukar inte skilja så himla mycket mellan trafik och halv försäkring så gör inte som många galningar och bara kör med trafik du får ju inte ut en krona på försäkringen då bara att skrota bilen och loosa 15-20 tusen
För att få ut något vid krock eller liknande måste man ha helförsäkrad bil. Halvförsäkrad bil räddar lite bilinbrott och liknande och kan vara bra att ha. Men att helförsäkra en ändå såhär relativt gammal bil känns lite overkill för mig.
A-Pan
Tändkabel
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 28 feb 2006, 11:54

Inlägg av A-Pan »

Händer det nått så kommer du va glad att du hade helförsäkring.
Har Tennant 5 loppor om året..
A-Pan

-=VR6=-
Användarens profilbild
B4VR695
VR6 Guide
Inlägg: 125
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 08:32
Ort: Farsta, Stockholm

Inlägg av B4VR695 »

A-Pan skrev:Händer det nått så kommer du va glad att du hade helförsäkring.
Har Tennant 5 loppor om året..
Har du hel-eller halvförsäkring? Har själv halvförsäkring hos Tennant och betalar 5.000 om året, vilket jag personligen tycker är hutlöst så jag håller på att leta efter en billigare bil i samma storlek (troligen Volvo 940).

/Håkan
OPEL, en bil för stora män, för de små trillar ut genom rosthålen. :)
-jezze-
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 21:02
Ort: Sundsvall

Inlägg av -jezze- »

Jag har bilen skriven på morsan och har If-försäkringsbolag och det kostar mig 3572:- per år i halvförsäkring.

Ringde runt å frågade å If var klart det billigaste alternativet här i Sundsvall iaf, lr nja mossan bor ju i Gävle visserligen men ajja så mycket pyntar jag iaf..
http://www.garaget.org/?car=54179 <--Min bil.
Jag jobbar som frilansande gynekolog.....
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

1)Ha försäkringen i ditt namn. Du kommer att ångra ifall det blir tjaffs med försäkringen enbart pga namnet

2)En bil som är värd mindre än 25.000 är oftast aldrig värd att försäkra mer än trafik, eftersom bilen vid minsta skada oftast blir totalkvaddad.

3)Allt som du har investerat i bilen är värdelöst enligt försäkringen, vilket gör att det inte ens är värd att försäkra t.ex billjud.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

TheDeadDorkster skrev:1)Ha försäkringen i ditt namn. Du kommer att ångra ifall det blir tjaffs med försäkringen enbart pga namnet

2)En bil som är värd mindre än 25.000 är oftast aldrig värd att försäkra mer än trafik, eftersom bilen vid minsta skada oftast blir totalkvaddad.

3)Allt som du har investerat i bilen är värdelöst enligt försäkringen, vilket gör att det inte ens är värd att försäkra t.ex billjud.
håller me dej där.
kollade själv bland de storabolagen. 1300 i månaden halv.´
dyrt men fa, vill inte ha strul när de väl gäller.
ska kolla resten av alla tips om bolag som nämnt på forumet.
21år o bor söder om sthlm
Slackiiin
Vr6 Beroende
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:59

Inlägg av Slackiiin »

Jag är 20år och ger 4800 för trafik på ett år.

tycker personligen att det är ganska schysst.

som sagt, ge fan i att smälla bilen helt enkelt.
kenta
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 11 jul 2007, 13:21
Ort: Stockholm

Inlägg av kenta »

Hej ny på forumet...
Fick just min offert på 4100kr hel/hel (inkl nya skattepåslaget 32%)
nöjd - :)
vr6afo
Vr6 Beroende
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 20:29

Inlägg av vr6afo »

Bara ett litet klargörande ang. Trafikförsäkringen.

Är du icke vållande till olyckan, ersätter den vållandes trafikförsäkring de skador som uppkommer på dig och din bil.

Därför är det viktigt att man är överrens eller låter polisen dokumentera olyckan, även vittnen kan ha stor betydelse för hur försäkringsbolagen dömmer.
MVH

Anders
Golf VR6 Syncro -98
=============
Ic3M4n
Polerat insug
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 19:33
Ort: Halmstad

Inlägg av Ic3M4n »

atava skall vara ett ganska billigt bolag. skulle få betala runt 6000 för min rx-7a där så jag vill inte ens tänka på hur billigt det blir för min golf :)

Självklart helförsäkring.
Skriv svar