Nordeaförsäkring

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
KRONE_SWE
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 19 dec 2005, 18:42
Ort: Ljungbyholm

Nordeaförsäkring

Inlägg av KRONE_SWE »

nordea har en ny bilförsäkring som var billig .Golf v6 fourmotion 00 helförsäkring /helår=2800:- OTROLIGT
tomb
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: fre 03 nov 2006, 11:39
Ort: Stockholm

Inlägg av tomb »

Vad är din ålder då om man får fråga. Tvivlar på att jag, under 25 boende i "högriskområde" får betala under 3k/mån :P
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip.
vr6afo
Vr6 Beroende
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 20:29

Inlägg av vr6afo »

Är inte det ett "lockerbjudande", dvs ragga nya kunder? Syrran och hennes sambo fick ett liknande pris på deras Subaru Forrester när de flyttade och bytte försäkringsbolag, men det gällde bara ett halvår eller om det var ett år. Sedan får de betala en mer "normal" årspremie! Men visst de sparar en del pengar på kort sikt :)
MVH

Anders
Golf VR6 Syncro -98
=============
KRONE_SWE
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 19 dec 2005, 18:42
Ort: Ljungbyholm

Inlägg av KRONE_SWE »

över 40 och bor i småstad men det är ändå en halvering mot vad jag betalade till folksam.Detta är en ny grej som nordea har startat,bolaget är danskt och heter Vesta skadeförsäkring och har filial i malmö.Kolla "www.vesta.se"
vr6afo
Vr6 Beroende
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 20:29

Inlägg av vr6afo »

Ok, det kan vara värt att kolla upp närmare för min del. Närmare 9000 kr betalar jag nu för halvförsäkring...
MVH

Anders
Golf VR6 Syncro -98
=============
ChArMoT
VR6 newbie
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 12:28
Ort: Södertälje

Inlägg av ChArMoT »

Vestaförsäkringar är verkligen billiga. Trygg-hansa och övriga försäkringsbolag ville ha 9000kr/helår för en helförsäkring för vår
Saab 9-5 Aero -02. Vestaförsäkringar ville bara ha 5600.-

Värt att kolla upp!
Föredetta syncro driver
vr6afo
Vr6 Beroende
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 20:29

Inlägg av vr6afo »

Yepp, verkar vara bra priser. Ringde idag och är man förmånskund hos Nordea och har tre försäkringar hos vesta, skulle en helförsäkring hamna på ung. samma som jag betalar för halv plus mer-tillägg hos länsförsäkringar idag.
MVH

Anders
Golf VR6 Syncro -98
=============
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Ringde Vesta, om man är nordea kund och har större lån så får man 10% rabatt vilket jag inte är.

Iaf försäkringen för hel på mig var inte vidare dyr, Helförsäkring för en 23 åring i villaområde 4 mil uanför göteborg blev 7400kr med någon plusförsäkring och trafik 0kr men vagnskade blev 5000kr minimun pga min ålder.

På trygghansa som jag har nu betalar jag 10500kr per år, 0kr trafik, 3000kr vagnskada, 1500kr delkasso.

Dom är billigare med tusenlappar per år :P
Gamla bilen!
Bild
Skriv svar