Nooo my baby girl!!

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Nooo my baby girl!!

Inlägg av Mr.C »

Satan också!
Tror jag just nådde höjden av klantighet igår kväll.
Hade lite bråttom in till staden och fick vattenplaning i en kurva och gör 180 rätt in i trottoar kanten. Skratta eller gråta? Ahh...vette faan...pinsamt i vilket fall.
Har haft bilen i min ägo knappt 1 vecka och haft den försäkrad bara två-tre dagar. Helförsäkring förvisso, but still...
Hörde med VAG och de föreslog att jag skulle ta det på försäkringen och lämna in bilen till dem så skickar de en offert till mitt försäkringsbolag och jag betalar självrisken på 6000 kr för att få min käresta körbar igen innan semestern (och innan Stockholm Cruising, förhoppningsvis innan Tullinge).
Så jag tänkte fråga er med lite erfarenhet vad ni tror månads betalningen kan hamna på om jag tar detta på föräkriingsbolaget?
Nu betalar jag 650kr i månaden ca. och jag befarar det värsta om jag tar det på försäkringen men vet inte om jag har nåt val.

Just nu pekar vänster fram hjul snett inåt och nånting skrapar mot däcket så att insidan av det är uppskrapat, bara ngn cm kvar till fälgen.

Samt kom det rök från nånstans när jag körde den tillbaka.
Underifrån tror jag.
Även ratten är jäkligt sned.
Jag är inte den mest mek kunnige själv så alla förslag är välkomna, har en god väns storebror som är duktig på att mekka men hans verkstad ligger några mil bort och har bara 8000 kr att röra mig på till nästa löning.

Jag lägger upp några bilder så får ni se hur det ser ut.
Tog två bilder undertill också på hjulen men vet inte om de är till ngn hjälp. Kan försöka fixa bättre om ni är intresserade. :)
Tror även fälgarna är sabbade, har kommit in gräs mellan däck och fälg som sitter som satan. :cry:
Bilen luktar jäkligt mysko även undertill. typ nån blandning av doften av bärnt gummi och bränd koppling (doften bara alltså, säger inte att det är det som luktar), luktar fortfarande än idag (dagen efter) om man böjer sig ned och luktar undertill)
Temperaturen såg bra ut under hela resan hem (ca. 20-30 min), steg aldrig över 100 grader enligt mätaren, låg mellan 70-100 grader heal tiden.

Bilder på det nämnda kan ni se på min profil och sedan personal gallery eller vad det heter.

All hjälp och alla förslag och all kritik (after all, I did embaress myself.) är välkommet. Vill verkligen inte ta farväl av bilen, är störtkär i den så om jag måste ta det på försäkringen mot höjd premie så får det vara värt det, men det är sista lösningen helst. :?

En sak till, bilen är inte sänkt eller något sådan, allt är orginal på den så om den ser låg ut så är det för att nåt är väldigt fel.

Tack för eran hjälp på förhand gubbar! :mrgreen:
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Nooo my baby girl!!

Inlägg av nosisfun »

Mr.C skrev:Satan också!
Tror jag just nådde höjden av klantighet igår kväll.
Hade lite bråttom in till staden och fick vattenplaning i en kurva och gör 180 rätt in i trottoar kanten. Skratta eller gråta? Ahh...vette faan...pinsamt i vilket fall.
Har haft bilen i min ägo knappt 1 vecka och haft den försäkrad bara två-tre dagar. Helförsäkring förvisso, but still...
Hörde med VAG och de föreslog att jag skulle ta det på försäkringen och lämna in bilen till dem så skickar de en offert till mitt försäkringsbolag och jag betalar självrisken på 6000 kr för att få min käresta körbar igen innan semestern (och innan Stockholm Cruising, förhoppningsvis innan Tullinge).
Så jag tänkte fråga er med lite erfarenhet vad ni tror månads betalningen kan hamna på om jag tar detta på föräkriingsbolaget?
Nu betalar jag 650kr i månaden ca. och jag befarar det värsta om jag tar det på försäkringen men vet inte om jag har nåt val.

Just nu pekar vänster fram hjul snett inåt och nånting skrapar mot däcket så att insidan av det är uppskrapat, bara ngn cm kvar till fälgen.

Samt kom det rök från nånstans när jag körde den tillbaka.
Underifrån tror jag.
Även ratten är jäkligt sned.
Jag är inte den mest mek kunnige själv så alla förslag är välkomna, har en god väns storebror som är duktig på att mekka men hans verkstad ligger några mil bort och har bara 8000 kr att röra mig på till nästa löning.

Jag lägger upp några bilder så får ni se hur det ser ut.
Tog två bilder undertill också på hjulen men vet inte om de är till ngn hjälp. Kan försöka fixa bättre om ni är intresserade. :)
Tror även fälgarna är sabbade, har kommit in gräs mellan däck och fälg som sitter som satan. :cry:
Bilen luktar jäkligt mysko även undertill. typ nån blandning av doften av bärnt gummi och bränd koppling (doften bara alltså, säger inte att det är det som luktar), luktar fortfarande än idag (dagen efter) om man böjer sig ned och luktar undertill)
Temperaturen såg bra ut under hela resan hem (ca. 20-30 min), steg aldrig över 100 grader enligt mätaren, låg mellan 70-100 grader heal tiden.

Bilder på det nämnda kan ni se på min profil och sedan personal gallery eller vad det heter.

All hjälp och alla förslag och all kritik (after all, I did embaress myself.) är välkommet. Vill verkligen inte ta farväl av bilen, är störtkär i den så om jag måste ta det på försäkringen mot höjd premie så får det vara värt det, men det är sista lösningen helst. :?

En sak till, bilen är inte sänkt eller något sådan, allt är orginal på den så om den ser låg ut så är det för att nåt är väldigt fel.

Tack för eran hjälp på förhand gubbar! :mrgreen:
lämmna in bilen på en mindre verkstad som kan kolla på din bil se om nåt är krokigt typ fjäderbenet o.s.v för jag tror aldrig du kommer upp i 6500kr om du köper begangnade delar och byter så utnyttja inte försäkringen du blir bara lidande i framtiden eftersom du får högre premie!
mk2 vr6
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

En polare kollade påd et och sade att fjäderbenet är knäckt och att bromsslangen sitter i kläm, kanske sprucken, samt att jag kommer behöva två nya framdäck. Upptäckte idag att nånting droppar under motorn, var en stor svart pöl undertill, så jag vågar inte köra med den till verkstaden om det är nånting med bromsarna.
Ska ringa försäkringsbolaget på måndag och se vad de säger om premien och dyl.
Kanske lika bra att ta det på försäkringen ändå, får man alltihop fixat på en gång.

Tack för svaret "nosisfun", ska kolla vad fjäderben och bromsslang kan kosta på mekonomen.
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Bärgaren var just här och hämtade bilen. Kände mig oerhört skyldig när jag såg henne rulla iväg.
Verkstaden skulle, om det blir rep på den, sätta igång med den den 10 juli.
VAG hade inte tid helt plötsligt.
Så nu lär man inte se pärlan på nån månad eller två.
Very well, jag återkommer när jag väl har bilen tillbaka.

Ha det gött!
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Skeppades den till VAG i Täby?
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Tyvärr inte, det var sagt så från början av en Lennart på Plåt och Lack men han ångrade sig nä jag var där idag och frågade om den skulle kunna bli klar före det att folk går på semestern (7 juli) och nu sade han att han inte visste det. Märkligt nog så kunde man det förra veckan.
Men sånt händer antar jag.
Nu är den på C.H. Bilplåt i Åkersberga, "Lennart" gav mig ett visitkort till dem då de var de enda han visste som skulle ha öppet under semeter veckorna. OCh det var i och för sig hyggligt av honom.
Pratade med C.H. Bilplåt och där sade man att man skulle börja med bilen den 10 juli såvida den inte ska lösas ut. Vilket jag verkligen inte vill.
Så jag antar att det kan ta ett tag innan det är klart. Men huvudsaken är att jag får tillbaka pärlan. :lol:

Men varför undrar du? :D Jobbar du på VAG i Täby möjligtvis?
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Nej, men en på forumet jobbar där. Därför jag undrade.. =)

Har insett att mekanikeryrket är inget för mig, har skruvat så lite att jag bara blir stressad varje gång jag skruvar på min egna bil ;)
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Hah hah! Gött att höra faktiskt!
Trodde jag var en utrotningshotad art på detta forumet i och med att jag inte kan mecka själv. :lol:
Ingen här som jobbar på C.H. Bilplåt i Åkersberga by any chance?
Lite spännande är det faktiskt nu att få veta om de vill lösa in bilen (vilket de ska ge faan i ! :wink: ) Eller om de vill repa den.
Damn I miss her. :lol:
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Jag mekar en del själv, dock inte i motor. Men att byta rent mekaniska delar är inte direkt svårt =) Bara jobbigt och slitsamt och det påverkar motivationen =)

Vet ingen som jobbar där, kan höra med min arbetskamrat som bor i norrort om han känner någon (inte han som jobbar på vag täby). Får besked imorgon..
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Tack Hedberg!
Din tid uppskattas verkligen!
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
7en
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 15 mar 2006, 23:04
Ort: Borås

Inlägg av 7en »

ett tips är att om dem dömer ut bilen så tycker jag du ska fråga hur mycket mindre pengar du får av dem om du behåler bilen, sen i sista ändan finns det säkert nån här på forumet som kan hjälpa dig att fixa bilen för en mindre slant, så har jag och min kompis bestämmt att han ska göra för han krockade sin corrado i 2 st parkerade bilar absen la av precis i en kurva och han fick möte och fick trycka till på bromsen och så gick bilen rakt in i 2 st bilar ... villl poängtera att detta bara gick i 40 km och det är jag 100 på för på för jag satt brevid. mvh jonas
lagar bilar till ett bra pris bara att skicka ett pm
(jag och en kompis som jobbar som mekaniker)
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Jag förstår.
Men var bor ni/håller ni hus?
Med tanke på att bilen är ej körbar så måste jag bärga den och kanske inte har lust att bärga den halvvägs till Norrland. :lol:
Men i vilket fall så uppskattar jag verkligen erat förslag och ska ha det i åtanke om verkstaden inte kan fixa det.
De ringde från verkstaden nu idag och bara berättade att de hade börjat kolla på bilen.
Tänkte bara kolla, tror ni man kan smita in att fönsterhissen på förarsidan är paj, (har ej fungerat sedan jag köpte bilen) typ säga att den fungerade innan smällen men nu är den stendöd?
Could be worth a shot I mean. :twisted:
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Tjena,

Snackade lite med polaren på jobbet, han var inte helt hundra så han skulle fråga några av sina polare i norrort. Skulle få besked imorgon hehe..

Har varit och jobbat på mitt andra jobb tills nu så därför det har dröjt.
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Gott!
Uppskattar verkligen att du tar dig tid och besvär. :P
Han mekken på C.H. Bilplåt lät skeptisk till att försäkringsbolaget skulle gå med på att repa den. Så jag håller verkligen tummarna som man säger. Vill ha tillbaka pärlan. :cry:
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Vafan, haha.. klart man hjälper till :) I min värld är det naturligt att hjälpa andra och vara trevlig (dock är jag själv mest flummig hehe).

Skriver imorgon morgon igen från jobbet, lär väl fastna med logistik-leveransavtalets underlag inom statistik misstänker jag :P

Over and out, for now :)
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
Skriv svar