startspärr?

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Danne
Polerat insug
Inlägg: 31
Blev medlem: sön 17 apr 2005, 18:06
Ort: örebro

startspärr?

Inlägg av Danne »

har en fråga.. ja ska köpa ett larm o fick hem en broshyr från försäkringsbolaget och då beställde ja ett larm utan startspärr för ja tänkte att de har ju jag redan men sen prata jag med montören och han sa att inte startspären är godkänd från 98 och neråt stämmer det?
Användarens profilbild
elvenman
Moderator
Inlägg: 248
Blev medlem: ons 18 feb 2004, 11:35
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av elvenman »

Bäst att fråga just ditt försäkringsbolag.
Moderator här på vr6.nu -> så se till att sköta er :o

Golf MKIII VR6 -93 "Satin silver"
= checka => http://vr6.hallah.nu 8)

Golf MKIV V6 4motion -01 "reflex silver"
Jocke84
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 09:58

Inlägg av Jocke84 »

Beror ju på försäkringsbolad och vilket typ utav försäkring du tecknar. Låter dock rätt stört att dom inte skulle godkänna startspärrar äldre än -98. Vad har för mig var det inge probelm med min -97a
7en
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 15 mar 2006, 23:04
Ort: Borås

Inlägg av 7en »

vi hade inte några problem med att startspärren inte gällde på våran audi från 93 så det ska nog inte vara några problem men hör för säkerhet skull med ditt försäkringsbolag
Användarens profilbild
GT90
VR6 Guide
Inlägg: 150
Blev medlem: ons 18 maj 2005, 23:53
Ort: Finspång / ute i "bushen"
Kontakt:

Inlägg av GT90 »

93a här.. Premien ändras inte, men om d skulle hända nåt så har trygg hans en självrisksänkning (har startspärr)
diggler84
Polerat insug
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 12 jul 2006, 11:36
Ort: Östersund

Inlägg av diggler84 »

via folksam har jag sänkt månadskostnad p.g.a min startspärr. ta kontakt med försäkringsbolaget och åk till besiktsningsmannen och låt han kolla på din startspärr.. Om han godkänner den, så kan de vara hur gammal som helst.. min gick igenom och den är istoppad 1992.. så den är lite old school
Skriv svar