Inbrottsförsök

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
martin86
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 07 aug 2005, 15:17
Ort: Stockholm

Inbrott

Inlägg av martin86 »

Jag köpte min Golf Vr6 -93 den 9 Augusti. 4 dagar senare stog den i öregrund bredvid en trafikerad väg med mig tältandes 50m ifrån. (var dock inte i tältet när inbrottet skedde). Jag kom hem sent på natten och gick och lade mig (kollade inte bilen). Dagen efter vaknade jag och upptäckte ett hål i sidobakgrutan samt att passagerar dörrens lås var sönderhamrat med en skruvmejsel både in i låset och under handtaget. Fick även en rejäl repa i lacken bredvid dörren. Senare upptäckte jag att även backluckslåset var sönderpillat.

Troligen försökte de bryta upp låsen först men misslyckades och när rutan blev inslagen gick larmet och de blev rädda och drog. Inget blev nämligen stulet ur bilen. Hade dyr stereo i och lite annat godis.

Självrisken landade på 2000 vilket inte är så mycket men kändes jävligt tung när jag hade använt varenda krona jag hade nästan för att köpa bilen.
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Jag har vår hund i bilen, en militär tjänstehund :D Får många att tänka två ggr, även mig själv :D
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
Användarens profilbild
ProXimo
Drivknut
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 13 jul 2005, 01:31
Ort: Karmansbo

Inlägg av ProXimo »

Jo ja blev ju av med min vinge nu för 2 veckor sen.
Hadde bilen stog på en allmän parkering mellan 23.00-02.00 var på krogen. klantigt ja jag vet . har man inte en gammal skorv te bil så kan man inte ställa ifrån sig bilen efter 20.00 på kvällen om man inte står på landet.

DU vart köper man dom där plattorna för dören så det inte går att mejsla upp den ???
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Någon utländsk VAG, eller någon smart kille på en svensk VAG-verkstad. Jag skulle tro att svenska VAG skulle börja sälja dem så fort de kommer att få en nog stor efterfråga av ägarna.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
diggler84
Polerat insug
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 12 jul 2006, 11:36
Ort: Östersund

knacka rutorna

Inlägg av diggler84 »

min bakruta samt på passagerar sida blev knackad av långfingriga "tjuvar".. även mejsel instoppad i tändningslåset... har Carguard startspärr...
Nto
Tändkabel
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 30 jun 2007, 12:05

Inlägg av Nto »

Danne skrev:ja hadde inbrott i min bil men har inte en aning hur dom kom in inga bryt märken eller nått.. men central låset hadde dom fått upp så att turorna va nere ?
Ett enkelt sätt att komma in i bilar med hydraliskt c-lås är att hålla en halv tennisboll (eller liknande) mot låset och slå till, detta får hydraliken balla ur och låsa upp.

Fick tipset av en polare när jag slarvat bort min nykel, hittade den dock innan jag han testa hans metod.
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Nto skrev:
Danne skrev:ja hadde inbrott i min bil men har inte en aning hur dom kom in inga bryt märken eller nått.. men central låset hadde dom fått upp så att turorna va nere ?
Ett enkelt sätt att komma in i bilar med hydraliskt c-lås är att hålla en halv tennisboll (eller liknande) mot låset och slå till, detta får hydraliken balla ur och låsa upp.

Fick tipset av en polare när jag slarvat bort min nykel, hittade den dock innan jag han testa hans metod.
Sägs att det skall funka på elektriska lås också :S lufttrycket när man slår skall trycka upp låset om man säger...
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

larmet kommer ju fortfarande gå.
Gamla bilen!
Bild
-jezze-
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 21:02
Ort: Sundsvall

Inlägg av -jezze- »

Jag har inte haft nå inbrott i "denna" bil iaf men jag har då "snap-off" så om dom tänker ta hela bilen så kan jag ju bara önska dom lycka till. Snopet när ratten inte e i bilen hehe...D jävliga är väl att då slår dom säkert sönder en massa bara för att....
http://www.garaget.org/?car=54179 <--Min bil.
Jag jobbar som frilansande gynekolog.....
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

Mr_Gear skrev:
Nto skrev:
Danne skrev:ja hadde inbrott i min bil men har inte en aning hur dom kom in inga bryt märken eller nått.. men central låset hadde dom fått upp så att turorna va nere ?
Ett enkelt sätt att komma in i bilar med hydraliskt c-lås är att hålla en halv tennisboll (eller liknande) mot låset och slå till, detta får hydraliken balla ur och låsa upp.

Fick tipset av en polare när jag slarvat bort min nykel, hittade den dock innan jag han testa hans metod.
Sägs att det skall funka på elektriska lås också :S lufttrycket när man slår skall trycka upp låset om man säger...
jag testade genast med en tennisboll. det fungerade inte iaf!
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

nån som vet var man får tag på låslösa handtag fram ?
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

Någon som vet vart man kan köpa en Immo? :P samt ett bra larm till hyffsat pris?

Kommer ju i en del godis nu i vinter, o vad jag förstår så blire mindre tjafs från försäkringsbolaget om man har fint larm o immobilizer osv?

Är det någon som fixat bort "handtaget" på bagageluckan så man kan öppna med bara en knapp?
johan_vit_vr6
Turbo VR6a
Inlägg: 84
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 11:17
Ort: Halmstad

Inlägg av johan_vit_vr6 »

heika_gör som jag.. använd caddy handtag från en typ 00:a som passar med lite modefieringar invändigt då får du handtag utan lås på passargerar dörren men jag tror att man kan använda passargerar handtag på förar sidan med.. :wink:
Man kör inte lugnt med en vr6, har man en vr6 så vill man gasa;)
Skriv svar