Skriver du bilförsäkringen på någon annan än dig själv?

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast

Har du skrivit din försäkring på någon annan än dig själv för att minska premien?

Ja
38
54%
Nej
32
46%
 
Antal röster: 70

Användarens profilbild
KloN
Turbo VR6a
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 15 maj 2005, 01:16
Ort: Köping, Västmanland
Kontakt:

Inlägg av KloN »

Jag har min bil på morsan, eftersom farsan står, eller stod, på min ford.
jag gör det inte för att jag inte har råd att ha egen försäkring, (har jobb och har flyttat hemifrån) så jag bor inte ens med morsan. men vi kollade med försäkringsbolaget och vi sa att det kommer vara personer under 24 som kommer köra bilen. "inga problem".
anledningen till att jag har bilen på morsan är princiber. jag tycker inte att jag är så farlig bilist att de har rätt att plocka ut 12000 MER än för morsan.

är det någon som vet om detta kommer förbättras nu med den nya jämställdhetslagen, att man inte kan ta ut mer betalt beroende på kön och så?

// P
Användarens profilbild
vr6jos
*Donator*
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 21 mar 2005, 05:18
Ort: Strängnäs

Inlägg av vr6jos »

Jag betalar 400:- i månaden för helförsäkring 3000mil(jag är 28år). Tycker inte att det är så farligt så att jag måste skriva den på någon annan + att man vill ju ha upp sina egna skadefria år osv.

//Johan
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Annars får man skit i hel försäkring och köra bara på trafikförsäkring. Sen köper man en krycka till ratten mm.. De funkar de oxå..
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

Handlar väl egentligen inte om moral...... man får ju absolut noll i ersättning om man "taktik-försäkrat" om bolaget synar en i sömmarna vid ev händelse.......

Dessutom så samlar man ju inga skadefria år o så, vilket ger billigare försäkringar framöver, om man inte skriver bilen på sig själv....
LanQan
Polerat insug
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 09 aug 2005, 10:47
Ort: Köping

Inlägg av LanQan »

Alla bilar jag har haft har stått på farsan men den här står faktiskt på mig . Gjorde så istället att den står på mig men dem betalade en 1/3 av försäkringen. Det är ju dax att samla på sig lite skadefria år å så:)
Användarens profilbild
B4VR695
VR6 Guide
Inlägg: 125
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 08:32
Ort: Farsta, Stockholm

Inlägg av B4VR695 »

NeXen skrev:Annars får man skit i hel försäkring och köra bara på trafikförsäkring. Sen köper man en krycka till ratten mm.. De funkar de oxå..
Går ju även att välja halvförsäkring. Själv har jag under mina 20 år som bilägare alltid haft halvförsäkring då jag anser att har man en äldre bil (omkring 10 år eller äldre) är det onödigt att betala för helförsäkring. Det gäller bara att använda insidan av skallen när man kör så man inte råkar ut för något. Något som nya körkortsinnehavare kanske borde tänka på lite oftare eftersom man då tycker att man är "världsmästare" på att köra bil och överskattar sin körförmåga (tänkte själv så i början).

Sedan förstår jag inte varför man "måste" ha en "värstingbil" (som i allmänhet brukar ha hög försäkring) som första bil. Det duger alldeles utmärkt med en bil som har låg försäkring (exempelvis VW Jetta CL). Den kanske inte är världens roligaste bil att köra med men man kan ha den i något år tills man kan tillgodoräkna sig bonus (plus att man tränar upp körförmågan). Först då kan man skaffa en lite roligare bil.

Nu kanske det är någon som tar illa vid sig över det jag har skrivit. I så fall ber jag om ursäkt.

Mvh Håkan
OPEL, en bil för stora män, för de små trillar ut genom rosthålen. :)
Skriv svar