Köpråd VW Corrado VR6 med trasig topplockspackning

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Susanna
VR6 newbie
Inlägg: 42
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 13:02
Ort: Helsingborg

Re: Köpråd VW Corrado VR6 med trasig topplockspackning

Inlägg av Susanna »

Nu har vi varit och kollat på den. Jag hade med mig en mekaniker som kollade motorn så mycket det gick på plats. Han tror att den har skurit, han komptestade och tre cylindrar var kassa (6-7 och de andra var på drygt 10). Den gick inte runt och startade inte, det kom bensin men ingen gnista. Sen hade en glidskena gått sönder. Så den motorn verkar tyvärr vara rätt så död...
Frågan är nu om man ska köpa en "ny" begagnad motor och sätta i den. Hur mycket är rimligt att betala för bilen? 2-3000 kr?
graul
VR6-mentor
Inlägg: 454
Blev medlem: tor 06 aug 2009, 12:09
Ort: Stockholm

Re: Köpråd VW Corrado VR6 med trasig topplockspackning

Inlägg av graul »

Hur kan han testa kompet om den inte går runt? Vilket den troligtvis inte gör pga en trasig glidskena. Ligger bilen på blocket? Skicka länk i så fall.
Susanna
VR6 newbie
Inlägg: 42
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 13:02
Ort: Helsingborg

Re: Köpråd VW Corrado VR6 med trasig topplockspackning

Inlägg av Susanna »

Nej den gör inte det tyvärr. Han komptestade vid startförsök så motorn behöver tydligen inte vara igång. Jag kan inget om det där men jag kan säkert få en förklaring imorgon...
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Köpråd VW Corrado VR6 med trasig topplockspackning

Inlägg av bossebud »

Susanna skrev:Nej den gör inte det tyvärr. Han komptestade vid startförsök så motorn behöver tydligen inte vara igång. Jag kan inget om det där men jag kan säkert få en förklaring imorgon...
När "motorn går runt" menar man oftast att innanmätet på motorn snurrar med hjälp av startmotorn , men motorn hoppar inte igång :) och ja då kan man kolla kompet.
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Köpråd VW Corrado VR6 med trasig topplockspackning

Inlägg av VanDamage »

2-3 tusen för bilen!? !? vart står den hämtar dirr!? ett fräsht corrado chassi är väll ialf värt 10 ?
Skriv svar