Koni coilovers prisfråga..

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
JockeMagnusson
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: sön 28 aug 2011, 21:29
Ort: Uppsala

Koni coilovers prisfråga..

Inlägg av JockeMagnusson »

Heyhey, har en komplett uppsättning coilovers från koni, kan ej modellnamnet på dem men de är så gott som nya, lite ytrost på fjädrarna i ovankant bara.. Nypris var i runda slängar 15 000 kr enl gpartners.se?? Provmonterade dessa på min golf idag och går inte att jämföra skillnaden mellan dessa och TA tecnix som jag hade innan, mycket mjukare(justerbart) och följsammare, för att inte tänka på väghållningen!

Vad kan man få för dessa coilovers? Finns det ens något intresse för sånna här coils?

Saxar från GPartners:

KONI COILOVER-KIT - VW GOLF 3 GTI (8V, 16V, TDI) & VR6, EXCL SYNCRO, 5-BULTADE FÄLGAR (PLUS-FJÄDRING) 08.91-09.97

Koni Coilover - De som vill få ut max av sin bil ska välja Koni Coilovers! Utvecklade av Konis eget team av professionella förare och ingenjörer, testade på världens mest krävande racingbanor. Coilovers är en perfekt kombination av stötdämpare och fjädrar som garanterar optimalt väggrepp i alla situationer.

-Bästa möjliga väghållning
-Ställbar höjd
-Externt ställbar returdämpning på de flesta bilar

Fram & Bakdämpare är justerbara utifrån
Fram: Gängat fjäderben med justerbar fjädertallrik
Bak: Gängat fjäderben med justerbar fjädertallrik
För bilar med 5-bultade fälgar (Plus-fjädring)


http://www.gpartners.se/sv/artiklar/kon ... -0997.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ju mer det låter, desto fortare går det - Hjärnan
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Re: Koni coilovers prisfråga..

Inlägg av david_malax »

Jag kan vara intresserat till rätt pris :-)
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Koni coilovers prisfråga..

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Flyttade tråden från säljes eftersom det ännu inte är klart att det är så 8)

Visst sjutton är det stor skillnad på riktigt bra coils och "dom andra" :lol:
Åkt med flera olika själv så jag vet.
Svåra är med dessa dyrare att motivera en köpare till att betala merkostnaden mot tex JOM.
Argumentet brukar vara så mycket bättre på allt.
Tyvärr resonerar dom flesta, inte alla, att det ska bara bli lågt och hårt...för visst var det, väghållning 8)

Lätt beggade får man väl säga dina är och med tanke på vad nya idag, ej koni brandade men med gula koni, går på skulle jag gissa att ca. 6000 borde vara rimligt.
Skriv svar