Förslag till klistrad tråd

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
Skriv svar
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Förslag till klistrad tråd

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Alla ser vi väl nya personer på forumet som då och då gör misstaget att inte ställa sina frågor så andra förstår dom.
Dåligt förklarat.
Dåliga meningar.
Information som är av vikt, bil, årsmodell, ort, knack eller knak viss skillnad på ljud ;)

Kanske vore det på sin plats att ha en klistrad tråd i varje del av forumet som visar hur man får bäst hjälp genom att skriva vettigt från början.

Finns en del trådar nu som är extremt otydliga samt förbenat dåligt skrivna.

Finns säkert mer som behöver läggas till i en klistrad tråd än det jag skrivit nu men fyll på vad ni tycker så får vi väl se vad som händer.

VR6.nu är det forum som jag känner mest för och vill att vi ska hålla en viss nivå här.
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

Jo lite regler behövs...


fyll på i denna tråd vad ni tycker vi kan kräva av varandra......
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Problemet med regler och klistrade trådar: Ingen läser dem även om all information står där. Titta bara på säljes-avdelningen.
Chipningsfrågor får man också hela tiden även om all information redan står i en tråd, osv.
Men nog tycker jag ditt förslag är bra.

Tyvärr kommer att föra in sånna regler att skapa GTi-klubben-aktiga scener vilket gör att trådar plötsligt försvinner utan någon anledning. Däremot tycket jag det vore smart att någon moderator skulle kunna låsa trådar och referera till en tråd som svarar på frågan.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
BjK
VR6 Guide
Inlägg: 123
Blev medlem: tis 25 jan 2005, 11:27
Ort: Haninge

Inlägg av BjK »

TheDeadDorkster skrev:Problemet med regler och klistrade trådar: Ingen läser dem även om all information står där. Titta bara på säljes-avdelningen.
Chipningsfrågor får man också hela tiden även om all information redan står i en tråd, osv.
Men nog tycker jag ditt förslag är bra.

Tyvärr kommer att föra in sånna regler att skapa GTi-klubben-aktiga scener vilket gör att trådar plötsligt försvinner utan någon anledning. Däremot tycket jag det vore smart att någon moderator skulle kunna låsa trådar och referera till en tråd som svarar på frågan.
jag lägger en röst på att TDD ska bli moderator :lol:
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

reglerna ska vara hur vi vill det ska va...
är det måm dom inte följer dom så ska det på sin höjd skickas ett pm inget skrivade i tråden om det....

för ett bra sätt att förstöra en tråd är att påpeka stavning eller likande oviktigt för det specifika ämnet
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Skriv svar