VR6 Förening

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
Skriv svar
Zairon
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 18:57
Ort: Landvetter
Kontakt:

VR6 Förening

Inlägg av Zairon »

Antar att vr6.nu inte är någon förening, eller har jag fel?
hade vart kul att ha t ex en VR6.nu avdelning på träffar där vi kan hänga upp vimplar och så... kan vara ett bra sätt att få folk hit oxå =)

nån annan som tycker som jag, eller är jag bara helt efter o missat att detta finns? :P
Användarens profilbild
lillen730
*Donator*
Inlägg: 221
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:47
Ort: Bromma (Invandrad Östgötte)
Kontakt:

Inlägg av lillen730 »

visst har det diskuterats om förening/klubb. Skapar säkert bra sammanhållning m.m. men...

någon måste hålla i det.
avgiftar ska betalas
har man inte betalat får man inte vara "med"?
o.s.v.

Just nu drivs forumet idiellt och det tackar vi för i tusental!! =)

Här kan alla ställa dumma frågor och få svar (eller kanske en länk till stt liknande ämne) Ingen tror jag skulle bli jätte sur om belanco inte har tid att uppdatera o.s.v. Sedan tycker inte jag att det billdats något "inne" gäng och det är bra. Visst är det många som kan mycket mer än vissa andra men vi är här för att vi har lika bilar och hjälper varandra. Även en del som inte har bilen kvar hänger här så jag tycker inte vi skall ändra den nuvarande formen så länge Belanco orkar driva forumet.

Detta är min bild av detta forum och jag vill ha det som det är.

Men visst vore det kul och försöka styra upp lite mer på träffar o.s.v. men det känns lite som att de flästa har lite för långt till de olika träffarna och det är ingen som åker runt och besöker ALLA tillställlningar så det kan vara svårt med "vem skall ha banderoller" o.s.v? Men visst går det bra att trycka upp banderoller om någon vill.

Detta är min åsikt hoppas det kommer fler ! =)
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

Håller med dig lillen, men det vore kul om vi kunde bli en riktig klubb. Så att vi kan möta & utmana andra bil klubbar osv...
Förstår ni vad jag menar? :lol:
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Helt riktigt Lillen :)

"Möta och utmana andra klubbar"
För det krävs det mer folk som kommer ut på träffarna.
Det krävs folk med organisationsinne.
Folk med kontakter som inte bara snackar en massa löst dravel på en massa forum.
Det krävs ett stor antal medlemmar som inte är rädda för att showa.

Det jag gillar med VR6.nu är just att detta forum har som Lillen skriver inget "inne gäng", ganska fritt från riktiga dråpliga störingar, lagom med folk.

Jag gillar forumet och dess medlemmar som det är, dvs. jag vill inte att någon klåpare ska försöka bilda en tafflig klubb av det, som sen inte sköts, för det ska sägas att driva en klubb med allt vad det innebär är inget man bara slänger ihop, såvida det inte handlar om 10st hemma runt korvmojjen ;)
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

Jag själv tror inte att vi behöver vara en Klubb för att "Utmana" en "riktig" klubb.
Tror att vi så nära vi är en klubb utan att ta steget fullt ut för som sagts ovan så krävs det en hel del...

+ hur många skulle vi skräma bort om vi var en klubb???

är det någon som känner att dom vill ordna en träff eller liknande så går det ju göra under vr6.nu :s "flagga" ändå om det nu är en deriös satsning för vi vill ju inte svärta ner vr6.nu ryktet....

har själv haft tankar runt detta först och främst för att kunna täcka utgifter för att hålla forumet igång men har via reklam länkarna på sidan fått ihop så jag har råd med nästa års avgifter....

men tror att driva vr6.nu som en klubb är svårt då dom många här kommer och går inom nått år..... och att då lyckas sätta ihopp en styrelse blir nog svårt
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

Tycker inte att det skall bildas klubb av VR6.nu. Då vi hade omröstning om detta var majoriteten av denna åsikt.

En klubb bildning leder nog tyvärr till att mycket av charmen med detta forum skulle gå förlorad.....
Skriv svar