Höja max kb på avtar bilder?

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
Skriv svar
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Höja max kb på avtar bilder?

Inlägg av Henric »

kanske skulle kunna höja till 10kb på bilen i alla fall? att få till nått med 6kb är ju nästan omöjligt...


//Henric
Användarens profilbild
6an
VR6 Guide
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 10 jun 2004, 21:32
Ort: Lund

Inlägg av 6an »

Med tanke på att man inte kan komma in på dom flesta länkarna här ändå så lär det ta en evighet att få större kb på avatarerna tyvärr..
Nu:
Seat Leon 16v
http://www.garaget.org/?car=41237
Förr:
Golf VR6
Användarens profilbild
elvenman
Moderator
Inlägg: 248
Blev medlem: ons 18 feb 2004, 11:35
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av elvenman »

Om du vill få ner storleken kan du använda en funktion som finns i de flesta bildbehandlingsprogram som heter spara för webben, då kan du reducera ner en bild ganska rejält (du då inte behöver alla färger och sånt som ligger med i filen).

Har du inget bra program kan du maila bilden till mig så göra jag om den åt dig (bjornel AT gmail DOT com).

Men vi skall se över om det finns möjlighet att höja till 10KB och även lösa vad som nu strular till det med en del trådar.
Moderator här på vr6.nu -> så se till att sköta er :o

Golf MKIII VR6 -93 "Satin silver"
= checka => http://vr6.hallah.nu 8)

Golf MKIV V6 4motion -01 "reflex silver"
VR6-Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 14:08
Ort: Skinnskattberg
Kontakt:

Inlägg av VR6-Variant »

elvenman skrev:Om du vill få ner storleken kan du använda en funktion som finns i de flesta bildbehandlingsprogram som heter spara för webben, då kan du reducera ner en bild ganska rejält (du då inte behöver alla färger och sånt som ligger med i filen).

Har du inget bra program kan du maila bilden till mig så göra jag om den åt dig (bjornel AT gmail DOT com).

Men vi skall se över om det finns möjlighet att höja till 10KB och även lösa vad som nu strular till det med en del trådar.
Om man vill ha en avatar modell TheDeadDorksters så går det ju inte att minska den i storlek...
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

VR6-Variant skrev:
elvenman skrev:Om du vill få ner storleken kan du använda en funktion som finns i de flesta bildbehandlingsprogram som heter spara för webben, då kan du reducera ner en bild ganska rejält (du då inte behöver alla färger och sånt som ligger med i filen).

Har du inget bra program kan du maila bilden till mig så göra jag om den åt dig (bjornel AT gmail DOT com).

Men vi skall se över om det finns möjlighet att höja till 10KB och även lösa vad som nu strular till det med en del trådar.
Om man vill ha en avatar modell TheDeadDorksters så går det ju inte att minska den i storlek...
TheDeadDorkster har inte lag den som en avatar, om det är signaturen du menar. Den ligger på en annan server och är endast länkad till. Det kan även du göra, då slipper du några begränsningar alls.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

Paavonen skrev:
VR6-Variant skrev:
elvenman skrev:Om du vill få ner storleken kan du använda en funktion som finns i de flesta bildbehandlingsprogram som heter spara för webben, då kan du reducera ner en bild ganska rejält (du då inte behöver alla färger och sånt som ligger med i filen).

Har du inget bra program kan du maila bilden till mig så göra jag om den åt dig (bjornel AT gmail DOT com).

Men vi skall se över om det finns möjlighet att höja till 10KB och även lösa vad som nu strular till det med en del trådar.
Om man vill ha en avatar modell TheDeadDorksters så går det ju inte att minska den i storlek...
TheDeadDorkster har inte lag den som en avatar, om det är signaturen du menar. Den ligger på en annan server och är endast länkad till. Det kan även du göra, då slipper du några begränsningar alls.

ahha kanon visste inte att det funka så... nu så fick jag upp min bild.


//Henric
Skriv svar