Reklam från Företag?

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar

Reklam från Företag?

Ja
13
42%
Nej
9
29%
Kanske
9
29%
 
Antal röster: 31

VR6-Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 14:08
Ort: Skinnskattberg
Kontakt:

Inlägg av VR6-Variant »

TheDeadDorkster skrev:Det som man skulle behöva göra är att man inför riktiga regler, om man vill ha rabattregeln.
En sånn regel skulle va: minnst 100 inlägg/eller vara VIP medlem.
Hur tror du det här forumet skulle se ut då, med alla männskor som vill ha rabatt? Om man skulle få, låt säga 10% rabatt på t.ex. mekonomen (kanske inte realistiskt) och ska köpa lite dyrare saker, låt säga delar för 2k, då är det nog många som skulle kunna regga sig och skriva 100 inlägg för att få 200kr i rabatt.

Hur skulle systemet vara upplagt? Skulle admin bestämma vad som är "seriösa" inlägg eller inte? Ska admin utfärda "rabattkort"?

Inte någon bra idé.

Btw. finns det verkligen krav på antal medlemmar för att få ha en förening?

Jag har varit med i en "lan-förening", vi var nog bara 20 medlemmar i början.

Nån som vet?

Ps. Jag skulle stolt kunna betala en mindre summa för ett medlemskap i föreningen VR6.nu.

Mvh. Stefan
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Att va en förening är tvärr inte bara at kalla sig en förening. Detta komplicerar rabattmöjligheterna ganska mycket. Jag tycker detta är tråkigt, men så är sanningen.

Föreningen skulle endast ha en enda verksamhet, och denna är att sälja små tillbehör (kläder, dekaler, osv), och betala kostnaderna för att hålla sidan uppe.

mer information om vad att va en förening betyder är: http://www.eda.se/Starta_en_forening.asp Tyvärr tror jag att vi ej kommer att kunna klara alla uppgifter som en förening ska kunna innehålla.


Själv är jag realistisk, och tror att rabattsmöjligheterna är nihila.

En egen del för företag, där de inte behöver regga sig, skulle va bästa lösningen enligt mig. I denna del av forummet där reklamen då kommer att va kan företag presentera sig själv och visa erbjudanden.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
lillen730
*Donator*
Inlägg: 221
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:47
Ort: Bromma (Invandrad Östgötte)
Kontakt:

Inlägg av lillen730 »

TheDeadDorkster skrev:Lillen730. EN förening kan vi inte tyvärr inte va, eftersom vi har för lite medlemmar, och som klubb skulle vi ha en för stor utsträckning för att kunna va någonting seriöst/lönsamt.

Det som man skulle behöva göra är att man inför riktiga regler, om man vill ha rabattregeln.
En sånn regel skulle va: minnst 100 inlägg/eller vara VIP medlem.

Själv tycker jag att reklam får va, men endast i en speciell forumdel var företaget kan presentera sig. I den delen bör företaget hålla sig till vissa regler. Om företaget besluter sig att lägga sig i "var kan jag"-trådar, måste de komma med priset av sökta produkten.
VI har diskuterat detta med förening / Klubb tidigare och kommit fram till att vi inte vill vara varken det ena eller andra..

Sedan vet jag inte om VIP = 100 inlägg är någon bra ide.. då kommer ju folk bara skriva massa skit.. kolla istället på hur ofta man är inloggad och hur länge!! även om man inte skriver så kanske man är jätte aktiv..

Egen del i forumet och som sagt om företaget kommer med ett prisförslag o.s.v. så är det bra.. då kanske två företag nappar och man kan få ner priset ännu mer ?
VR6-Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 14:08
Ort: Skinnskattberg
Kontakt:

Inlägg av VR6-Variant »

lillen730 skrev:Egen del i forumet och som sagt om företaget kommer med ett prisförslag o.s.v. så är det bra..
...och kanske en del där svartjobbande vr6.nu medlemmar kan komma med prisförslag :lol:
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

problemmet med en förening är ju att det krävs mer av medlemmarna

det måste ju finnas styrelse

annars finns det ju inget som hindrar oss

En VR6 förening viktigaste uppgift skulle ju naturligt viss vara VR6 och inte att vi ska få rabatter hos andra företag....

Rabatter är ju en bonus
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

EE skrev:ingen som kom ihåg hur det var i sommras?
en person som tyckte väldigt mycket om autoexperten la sig i alla inlägg...
Sluta snacka skit grabben :evil:
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

-=VR6R=- Du vet ju att tråden är nästan 1 år gammal???
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

TheDeadDorkster skrev:-=VR6R=- Du vet ju att tråden är nästan 1 år gammal???
Det spelar ingen roll man ska inte snacka skit om andra, & vissa här inne älskar att göra det...
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

det där är en gammal diskussion och inget att dra upp igen.
PUNKT SLUT!
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

Sedan bör man lägga ut någon form av "undersökning" när någon firma intresserar sig, så vi medlemmar kan få säga vårt via röstning eller liknande innan några beslut tas...

Hade tex varit kul att få veta detta med Its fun, att det var "på gång", innan det bara dök upp.
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

The lonely One skrev:Sedan bör man lägga ut någon form av "undersökning" när någon firma intresserar sig, så vi medlemmar kan få säga vårt via röstning eller liknande innan några beslut tas...

Hade tex varit kul att få veta detta med Its fun, att det var "på gång", innan det bara dök upp.
Det kan jag hålla med om. :wink:
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

balcando skrev:det där är en gammal diskussion och inget att dra upp igen.
PUNKT SLUT!
Okej... :roll:
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

The lonely One skrev:Sedan bör man lägga ut någon form av "undersökning" när någon firma intresserar sig, så vi medlemmar kan få säga vårt via röstning eller liknande innan några beslut tas...

Hade tex varit kul att få veta detta med Its fun, att det var "på gång", innan det bara dök upp.
Okej detta tar jag till mig.....

det har ju kommit in 2 sponsorer med rabbater till medlemmarna på vr6.nu på kort tid.

Nästa ska få gå genom forumets hårda och kritiska medlemmar.... :lol:
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Skriv svar