Framtid?

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
Skriv svar
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Framtid?

Inlägg av Ronnie Mattsson »

För alls information följer lite här vad jag känner.

VR6.nu dras med problem.
Forumet som inte i min mening funkar som det borde.
Jag vann en tävling och blev lovad presentkort, 2ggr, sista gången visade sig att dom hade gått ut...

Alla som pmár och frågar varför dom inte får dekaler etc.

Nää jag överväger klart att lämna moderatorposten och troligen forumet till viss del med pga ovan anledningar.
Dock har vi jäkligt trevliga medlemmar här som jag tycker det är synd att lämna.

Tänker andra i liknande banor som mig?
Vill andra ha något annat som funkar, underhålls, går att få tag på folk?

Skriv av er för jag är bra less.
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Det där med tävlingen var ett riktigt bra initiativ tycker jag!
Tråkigt bara att det inte slutfördes som det borde.

Jag vet att Anders (balcando, site admin) är väldigt inaktiv när det gäller vårat forum.
Frågan är ifall han vill överlämna det till någon annan som kan ta ansvaret och lägga ner den tid som behöver?

Att lämna forumet är inget jag har tänkt på. Dock spenderar jag lite mindre tid här än vad jag gjorde mot förr. Kanske för att VR6 intresset har slaknat inte :roll:

Jag vet inte hur det ligger till med våran server.
Det enda jag vet är att Birra här på forumet har hand om det.
Det "nya" forumet som var sagt att komma är helt borta. Hittar varken sidan eller får tag på killen som designa den.

Det forumet var till 90% färdigt och kunde ta emot registrering av nya användare.
Det enda som inte var färdigt var att lägga det gamla forumet som ett arkiv och att flytta över adressen till den här servern.

Finns det någon på VR6.nu som kan designa och bygga hemsidor/forum?
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
Jahappz
Site Admin
Inlägg: 800
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
Ort: Värnamo

Inlägg av Jahappz »

Tråkigt när en tävling inte slutförs på ett korrekt sätt.

Ang dekaler kan man inte lägga över ansvaret på någon firma
istället för att någon privat person ska hålla på med hanteringen runt detta?
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Birra satte ju upp detta som alternativ för att se om det funkade att migrera nuvarande till nyare version av mjukvaran på forumet:
http://www.vr6.nu/phpbb/index.php

Antingen behövs det folk som kan/vill göra något åt det som är idag, för jag har svårt att se nuvarande forum som något som är representativt för oss.

Ska man flytta till nyare version av mjukvaran får man kanske acceptera att vissa saker inte följer med, garagedelen tex. som jag personligen inte skulle sakna.
Dock kanske det finns något annat man skulle kunna använda.
En tanke är att ha en liten del av varje medlems info som består av tex 3 bilder och text om den bil man äger, gtiklubben.nu tex har det:
http://www.gtiklubben.nu/index.php?sect ... ar&car=179

Som Emil med var inne på är det kanske så att Anders inte orkar/vill/kan och någon annan ska ta vid.

Ang dekaler etc. finns det kanske någon annan lösning.
Det funkar att en privatperson handhar allt men det måste skötas.
Går det att beställa i shopen måste sakerna vara framme på 1v, om inte så får man se till att shoppen säger ifrån om detta innan beställning.

Eftersom vi inte är en klubb utan ett forum hade kanske jag sett mer att man inte hade en shop utan att man helt enkelt kontaktade ansvarig person och gjorde upp om vad man vill ha.

Om man då ska gå vidare med detta.
Vilka skulle vara intresserade av det?

VR6.nu ska vara VR6.nu, det är inte frågan om att ta över världen på något sätt, men vi är en liten klick i Sverige(Norge) som älskar våra bilar och vi behöver finns, tillsammans i ett forum som funkar som det är tänkt.

En sak att kanske med tänka på är att under vissa förhållande kanske det behövs donationer till forumet.
Precis som vi haft innan.
I vissa fall kan även det komma på tal om att få ligga ute med stålar själva.

Jag vill gärna hålla liv i detta eftersom jag vill att något händer och jag vill se vad andra tycker.
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Du kan väll bli admin iställe Ronnie.

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
campi1
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 19:17

Nej inte ska sidan läggas ner...

Inlägg av campi1 »

Jag tycker denna sida är toppen, fylld av ideér och visdom i Vr6:ans förlovade land..

Men saker och ting måste såklart skötas och det av någon som har tid, kraft och vederbörlig känsla av ansvar mot medlemmar och gäster på denna sida..
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Re: Framtid?

Inlägg av balcando »

Ronnie Mattsson skrev:För alls information följer lite här vad jag känner.

VR6.nu dras med problem.
Forumet som inte i min mening funkar som det borde.
Jag vann en tävling och blev lovad presentkort, 2ggr, sista gången visade sig att dom hade gått ut...

Alla som pmár och frågar varför dom inte får dekaler etc.
hej allihop
Vad jag vet så har alla som beställt och betalat fått sina eller har jag missat någon?
isåfall svara på mailet ni fick som så vars ni skulle sätta in pengarna

Ang ditt presentkort Ronnie Mattsson
så skickade jag det en gång på din msn vilket du inte har fått....
sen när du fråga igen var jag på jobbet och glömde tyvärr bort det...
när du sedan påminde mig hade persentkortet gått ut...
vilket var j*vligt klantigt av mig och jag ber så mycket om ursäkt för

sen ang uppdatering av forumet så var det meningen att en kille som var här skulle göra ett nytt forum var långt gånget men han flytta till thiland innan det var klart

birra föreslog då att vi skulle konvertera till ny version han la även upp en prov version....
då jag själv inte har tid för ett sånt projekt så drev jag inte frågan vidare hoppades jag skulle få mer tid men så är inte fallet....

men visst är birra fortfarande intresserad att konvertera så är det helt ok för mig....

ang adminbiten så kan dom som kännder sig intreserade höra av sig till mig...
kommer inte ge bort sidan till vem som helst, då jag hoppas att sidan ska leva vidare för evigt.
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
campi1
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 19:17

Inlägg av campi1 »

VR6 4EVER
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Får väl börja med att säga att detta ang dekaler etc inte gäller nu eller att någon inte fått något alls.
Allt det är relaterat till tidigare.

Den sida som ligger uppe nu är ju relativt komplett om jag förstått det rätt.
Så en flytt till den sidan skulle man troligen kunna göra ganska smärtfritt, dock får man nog flytta en aktuell version av nuvarande så man får med det som hänt sedan sist.

Ibland kan jag känna som moderator att man skulle behöva mer rättigheter.
Tex hade(har) vi en användare som envisades med att ha en avater som var 800x600pixlar....
Flertal pm men han brydde sig inte, här skulle man som moderator vilja kunna plocka bort det från hans profil tex efter 3 pm.
Nu är iofs problemet att forumet tillät han att ha den stora bilden.

Så en tanke är kanske att ha flera admins eller moderatorer med utökade rättigheter.

Sen Anders om du känner du inte kan/hinner etc så innebär inte det att du ska lämna bort saker och ting, utan kanske bara låta andra få större ansvar, vilket också innebär att funkar det inte är det bara stänga av dom 8)
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Håller med Ronnie, jag har varit här länge och trivs bra på sidan.
Men jag vet inte om jag fått så bra insyn på hurvida det sköts på sistonde.
Jag är inte lika aktiv som jag varit förut då jag ej har VR6 som bruks nu. Men är inne minst 1 gång varje dag läser igenom det.

Hoppas vi kan fortsätta upprätthålla detta forum...
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar.
PM el Tel: 076-8224087

www.oijoij-society.com
VW Golf VR6T Syncro Variant -95
Audi RS4 B7 V8 -07 ++
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Ronnie Mattsson skrev:Ibland kan jag känna som moderator att man skulle behöva mer rättigheter.
Tex hade(har) vi en användare som envisades med att ha en avater som var 800x600pixlar....
Sen Anders om du känner du inte kan/hinner etc så innebär inte det att du ska lämna bort saker och ting, utan kanske bara låta andra få större ansvar, vilket också innebär att funkar det inte är det bara stänga av dom 8)

Håller med Ronnie klockrent här Anders, tycker du kan delegera ner i princip allt som har med den dagliga driften att göra till moderatorerna utan att behöva släppa ägandet. Ofta är det ju något mycket akut, som att medlemmar inte kommer in på hemsidan p.g.a en jätte avatar t.ex.
Om du frågar mig; ge dom max befogenheter och oroa dig inte. Det är inte bra att moderatorer ser lösningar på saker och ting och känner sig bakbundna p.g.a dom inte kan gå in i systemet och ta hand om ett problem på 1minut, utan måste jaga dig för att få något gjort.

Bättre med nöjda moderatorer som känner att de kan påverka så mycket de behöver än att sådana här trådar förekommer alls, eller hur Lasse? Min uppfattning är att samtliga moderatorer gör ett jättejobb och skulle kunna göra det ännu bättre om det, som Ronnie skriver, delegerades och gavs lite större ansvar åt dem.
Golf vr6-93
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

ang avatarer så är det ett problem kan bara styra storleken på uppladdade avatarer ej sådana som är länkade från andra sidor...

jag har dock löst det nu på ett annat sätt jag har ändrat så det inte godkänns med avatarer från andra sidor...
våra avatarer får max ha storlek 80x80

Som sagt måste birra sköta uppgraderingen är han intresserad är det bara att han gör det...



sen så tyckte jag det lät som en bra ide med flera admins...
och försökte lägga upp dig ronnie som admin vet dock inte om det lyckades då jag fick ett felmeddelande
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Då försöker vi göra något av detta som vi kommit fram till.

Det funkade Anders att adda mig som admin även om inte det syns som min titel, men det är totalt oväsentligt.

Tar ett snack med Birra och försöker komma fram till något.
Användarens profilbild
TLO
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 07:15
Ort: Stockholm

Inlägg av TLO »

Grattis Ronnie! (Mitt första inlägg på vr6.nu på flera år)

Nu kanske man kan börja fundera på att bli aktiv på forumet igen då 8)

Mvh Danne TLO
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

The lonely One skrev:Grattis Ronnie! (Mitt första inlägg på vr6.nu på flera år)

Nu kanske man kan börja fundera på att bli aktiv på forumet igen då 8)

Mvh Danne TLO
Vällkommen gubbe.....det var på tiden.... :wink: :wink: :wink:

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar