Ska vi bredda oss?? kort och snabb

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar

Ska vi bredda oss?

ja, vr.nu
7
18%
ja, Totallyvr.nu
2
5%
ja, annat (skriver ett inlägg)
10
25%
Nej, vill ha det som det alltid varit....
14
35%
spelar ingen roll
7
18%
 
Antal röster: 40

snuspackarn
Turbo VR6a
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 19 feb 2004, 14:32
Ort: sverige
Kontakt:

Inlägg av snuspackarn »

2stroke skrev:
2. I dags läget så rullar det nog bra många fler VR-5 motor försedda VAG bilar i Sverige/Norden än det gör med VR-6 motorer... :shock: *He he he*
Är du säker på det?
_________________
www.2l8.nu/david
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Jag röstade efter vilken bil jag har och inte vilken jag eventuellt kommer att skaffa senare, alltså "behåll forumet som det är" !
2stroke skrev:
3. :cry: Nu till det tråkiga..... :cry:
Sidan kommer aldrig att Leva Upp om inte domän namnet ändras till något som gör att ägare av VR motor försedda bilar blir tilltalade att komma till denna site !

Tänk efter själva hur ni gör sökningar ute på nätet och hur sökmotorer faktiskt fungerar......



VW über alles ! :D

.
Detta forum lever i allra högsta grad, just på grund av att det är den ultimata samlingsplatsen för oss som har VR6-bilar/motorer. Dom flesta här har speciella kunskaper om just våra bilar p.g.a. det enkla faktum att det är just dom vi kör. Byter jag bil, då byter jag forum, enklare kan det inte bli!
Den stora nackdelen med att bredda ett inarbetat forum som detta är att det som inträffade på gti-klubben t.ex. även kan bli ett faktum här! Där i princip varenda tråd måste modereras p.g.a. att det alltid spårar ur och trådskaparna får sällan svar på de viktiga frågorna utan inläggen handlar mer om folks självhävdelse-issues. Jag har alltid en klump av frustrering i magen när jag besökt det forumet jag tagit som exempel, då jag sökt efter något som berör tjejens bil Golf Gti -95.

Detta är nordens ledande VR6-forum och jag med flera är supernöjd med innehållet, utseendet, medlemmarna och balcandos (Anders) sätt att driva sidan och hålla ihop allt.
Jag greppar ju rätt snabbt att det ligger mycket av nyhetens behag i detta ämne, men om man stannar upp två minuter och tänker efter lite, frågar sig: varför finns detta forum i denna form över huvud taget? Svaret är ju rätt givet: det finns för oss VR6-ägare, som domännamnet säger. Forumet har en schysst identitet, själ om ni vill, VR6.nu och jag tänker i alla fall inte bidra till att förändra något jag trivs som sjutton med.

Om någon har ambitionen att starta nordens största VR-forum så får väl den/dom gå samman och starta den då? Den kommer säkert frodas och leva väl tillsammans med vårt forum, men bredvid varandra va? Inte i varandra... :wink:

Vet att jag är lite OT här nu, men tyckte det kändes som att "ja-sägarna" låter mest i denna tråd och vill bara försöka balansera upp för&emot-känslorna lite, Ok..? :)
Golf vr6-93
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

veärsex skrev: 1. Jag röstade efter vilken bil jag har och inte vilken jag eventuellt kommer att skaffa senare, alltså "behåll forumet som det är" !

2. Detta forum lever i allra högsta grad, just på grund av att det är den ultimata samlingsplatsen för oss som har VR6-bilar/motorer.
Dom flesta här har speciella kunskaper om just våra bilar p.g.a. det enkla faktum att det är just dom vi kör.
Byter jag bil, då byter jag forum, enklare kan det inte bli !

3. Den stora nackdelen med att bredda ett inarbetat forum som detta är att det som inträffade på gti-klubben t.ex. även kan bli ett faktum här!
Där i princip varenda tråd måste modereras p.g.a. att det alltid spårar ur och trådskaparna får sällan svar på de viktiga frågorna utan inläggen handlar mer om folks självhävdelse-issues.

4. Detta är nordens ledande VR6-forum och jag med flera är supernöjd med innehållet, utseendet, medlemmarna och balcandos (Anders) sätt att driva sidan och hålla ihop allt.

5. Om man stannar upp två minuter och tänker efter lite, frågar sig:
Varför finns detta forum i denna form över huvud taget ?
Svaret är ju rätt givet:
det finns för oss VR6-ägare, som domännamnet säger.
Forumet har en schysst identitet, själ om ni vill, VR6.nu och jag tänker i alla fall inte bidra till att förändra något jag trivs som sjutton med.

6. Om någon har ambitionen att starta nordens största VR-forum så får väl den/dom gå samman och starta den då? Den kommer säkert frodas och leva väl tillsammans med vårt forum, men bredvid varandra va? Inte i varandra... :wink:

7. Vet att jag är lite OT här nu, men tyckte det kändes som att "ja-sägarna" låter mest i denna tråd och vill bara försöka balansera upp för & emot-känslorna lite, Ok..? :)
BRA skrivet veärsex !


1. Dock funderar jag på varför vissa av er gamla VR-6 ägare ( 1992 - 1998 ) vill stanna upp i utvecklingen ?
Jag menar...
Bara för att man får in fler ägare av VR motor försedda bilar så innebär väl inte det att era så uttalat speciella VR-6 frågor och kunskaper på något sätt försvinner.
Tvärtom så ser då jag det som ett mycket bra sätt att hjälpa andra mindre kunniga ägare av VR motor försedda bilar på !

2. Detta tycker då jag är ett ganska så trångsynt syn sätt !
...då dessa bilar om man tänker efter finns i ett försvinnande litet antal på våra vägar vilket bara ytterligare spär på behovet av att samla kunskaperna på tex denna site.

3. Jag är själv Moderator på ett Forum med ca 9500 användare och det är upp till Användarna och Moderatorer att skapa ording och reda på Forumet.
Om användarna sköter sig och skriver tydliga topics samt ställer sin fråga i rätt forum så behöver det i princip aldrig bli några problem.
Det här med "Självhävdelse" skall Moderatorerna hålla stenhård koll på och inte tillåta !
Forum för sådant skitsnack finns tex på Habbohotell osv osv :wink:

4. Balcando gör så vitt jag hunnit se ett jätte bra jobb !
Hur många Moderatorer finns det på denna site ?

5. Japp du har helt rätt i din grundsyn....
Men som sagt var så går utvecklingen vidare inom VR världen och varför inte låta siten fortsätta utvecklas med den... ?
"En sida i tiden" :)

6. De hära VR motorförsedda bilarna finns i ett för litet antal ute på våra vägar för att kunna få till flera separata Forum som håller någolunda standard/kvalité.
Jag tror dock att denna site har nytta av att bredda inriktning mot även de andra typerna av VR motorförsedda VAG bilarna.
Detta gynnar även så klart de äldre VR-6 freaksen här :lol: *LoL*

7. Yttrandefrihet innebär just detta :wink:



VW über alles ! :!:


.
Senast redigerad av 2stroke den sön 06 jan 2008, 18:55, redigerad totalt 1 gånger.
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

2stroke Jag gillar dina svar, men som vanligt möts man av en viss skeptisism när det blir förändring. I alla fall är detta ett steg i rätt riktning!
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

TheDeadDorkster skrev: 2stroke Jag gillar dina svar,
Men som vanligt möts man av en viss skeptisism när det blir förändring.
I alla fall är detta ett steg i rätt riktning !
:oops: TACK ! :oops: *rodnar*

KUL att någon fattar vad man försöker få fram !



.
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Jag är ganska övertygad om att de flesta på detta forum inte har några avsikter att stanna utvecklingen, framför allt inte jag, och förändring är jag den förste att förespråka men då enbart när det finns ett stort och viktigt behov av det!
Att påstå att trångsynthet är motivet till att man inte vill förändra ett vinnade koncept låter i mina öron som ett panikargument, och känns en smula nedlåtande om jag ska vara ärlig. För VR6.nu ÄR ett vinnande koncept där trångsyntheten lyser med sin frånvaro och harmonin regerar just p.g.a. att medlemmarna är dom de är.
Jag menar bara att jag sett andra forum breddats där trångsynta nya medlemmar invaderat forumet och bara skapat disharmoni och ett sjuhelvetes jobb för moderatorer som sagt upp sig efter ett par månaders krig mot dumhet, otrevligheter och självhävdelse som man bekant alltid kämpar förgäves mot.

Förändring är bra, men inte enbart för förändringens skull, utan för att det finns ett stort behov av det, och det anser inte jag att det gör i detta fallet.. 8)

Slutordat från mig, rösta som ni vill men ha alltid konsekvenserna i baktanke.. :wink:

Mvh//Jonas

Ps; 2stroke: Hade du varit med i detta forum lite längre
hade du förstått att alla som läst denna tråd förstår vad
du vill få fram, det är uppenbart och klockrent! Och du
måste förstå att bara för man uppskattar forumet som
det är betyder inte det per automatik att förståelsen för
dina synpunkter uteblir. Vi förstår, tro mig.. :wink:

.
Golf vr6-93
Användarens profilbild
HRC
VR6 newbie
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 15 okt 2005, 22:02
Ort: Moss, Norge

Inlägg av HRC »

Ummm... Tror nog inte forumet "invaderas av trångsynta" Vxx-människor som ödelägger det här stället om de får en egen forumdel :)

Jag undrar lite var alla V5/V6-ägare med frågor och problem vänder sig. Här verkar de inte hålla till iaf. De kanske lämnar in bilen på verkstad istället?


www.vw-V-motorer.nu?

(Nä. Det var ett skämt. Jag ser också att det blir hopplöst att skriva och uttala.)

Men som sagt, om folk med annat än VR6 ska hitta hit lär man sökmotoroptimera litet....
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

2. I dags läget så rullar det nog bra många fler VR-5 motor försedda VAG bilar i Sverige/Norden än det gör med VR-6 motorer... Shocked *He he he*
Jag skulle ju tro att det är precis tvärtom, VR6, 92-98 känns som den är klart överlägsen.
VR5/V6 sitter oftast i bilar som kanske inte vänder sig direkt till personer under 25 :wink: och av den anledningen söker många av dessa ägare hjälp via firmor istället.
Av ovan given tanke föds också tanken att dessa människor är inte den typiska "forums profilen" vilket gör att dom kanske inte ens söker efter problemlösning via nätet.

Jag kan känna att bredda forumets inriktning är av godo.
Men att bryta ner forumet i alltför många delar kommer leda till som jag sagt innan, avdelningar med ytterst få poster i.

Jag vill absolut inte ha ett forum som liknar vwvortex, av den anledningen att det blir för stort.
En del av vår styrka här är litenheten och den kommer ju delvis från att forumet är inriktat på en typ av motorer.
Litenheten gör också att det blir personligt.

Så en bredare inriktning kan jag tycka tillför något absolut men att göra om allt ser jag inte visten med innan vi vet hur allting utvecklas.

Avslutar mina inlägg angående detta eftersom ytterligare upprepningar inte tillför något.
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

veärsex skrev: Förändring är bra,
men inte enbart för förändringens skull,
utan för att det finns ett stort behov av det,
och det anser inte jag att det gör i detta fallet.. 8)

Mvh//Jonas

På viket sätt menar du att behovet INTE finns ? :?:

Jag anser att tack vare att ägarna av dessa övriga VR motorförsedda ( som inte är många ! ) bilar i dag inte har någonstans alls att ta vägen så vad är mer naturligt än att tex flytta in här och göra sidan en gnutta bredare.
Eller ? :?:


Jag vil absolut inte ändra något för ändrandets skull utan det, det hela handlar om är att försöka samla ALLA VR relaterade saker under samma fana så att säga...
Detta är jag övertygad om hade gynnat ägarna av dessa bilar på lång sikt.

Givetvis kommer inte besökarna/användarna att hitta hit över en natt utan det är ett tålmodigt och långsiktigt arbete att få folk som äger dessa VR bilar att sakta men säkert upptäcka denna kunskapsbank och komma hit samt att till viss del flytta över intresset hit ifrån andra siter.

VW über alles :!:

.
Senast redigerad av 2stroke den sön 06 jan 2008, 18:56, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

HRC skrev: Ummm...
Jag tror nog inte forumet "invaderas av "trångsynta" VR-människor som ödelägger det här stället om de får en egen forumdel ! :)

1. Jag undrar lite var alla övriga VR-5/VR-6-ägare med frågor och problem vänder sig ?.
Här verkar de inte hålla till iaf.
De kanske lämnar in bilen på verkstad istället ?

Men som sagt, om folk med annat än VR6 skall hitta hit lär man sökmotoroptimera litet....
1. Jag skulle också bra gärna vilja veta var ägare av dessa VR bilar håller till... ? :?:

Det enda sida som jag hittat och som är någolunda begriplig är väl denna sida :

http://www.golfv5.co.uk/index.html

Dock så är ju även denna sida extremt nichad *Tyvärr* :(



VW über alles :!:

.
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

Ronnie Mattsson skrev: 1. Andra typer av VR konceptet sitter oftast i bilar som kanske inte vänder sig direkt till personer under 25 :wink:
och av den anledningen söker många av dessa ägare hjälp via firmor istället.
Av ovan given tanke föds också tanken att dessa människor är inte den typiska "forums profilen" vilket gör att dom kanske inte ens söker efter problemlösning via nätet.

2. Jag kan känna att bredda forumets inriktning är av godo.
Men att bryta ner forumet i alltför många delar kommer leda till som jag sagt innan, avdelningar med ytterst få poster i.

3. Jag vill absolut inte ha ett forum som liknar vwvortex, av den anledningen att det blir för stort.
En del av vår styrka här är litenheten och den kommer ju delvis från att forumet är inriktat på en typ av motorer.
Litenheten gör också att det blir personligt.

4. Så en bredare inriktning kan jag tycka tillför något absolut men att göra om allt ser jag inte visten med innan vi vet hur allting utvecklas.

1. Jag själv är 38 år och på olika sätt bil och motorgalen !
Vad spelar det egentligen för roll i vilken ålder man är i då man delar intresset för VR genom att befinna sig här på siten ? :?:

2. Säkert till en början.
Men som tidigare nämnts så måste det till en uppryckning av det eller de domän namnen så att folk verkligen hittar hit !

3. Håller med till 100 % !
Just därför skulle man till 100% inrikta sig på själva kärnan = VR konceptet och i övrigt skita i vilken bil den sitter i.

4. Ingen kan sia om hur saker och ting utvecklas framledes....
Tyvärr med sånt här så är det ofta "Try and Error" som gäller.


VW über alles :!:

.
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Dags att låsa eller flytta till sandlådan??
Det är väl redan klubbat och bestämt hur det blir den närmaste tiden iaf!?
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Jag säger som Kroll. Fortsätt denna disskusion i den andra tråden som redna finns!
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
tomb
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: fre 03 nov 2006, 11:39
Ort: Stockholm

Inlägg av tomb »

Byta namn till kanske något av dessa alternativ?

http://www.svenska-vr.se (eller .com/nu/org/ osv.)
http://www.swedish-vr.se (eller .com/nu/org/ osv.)

Om man då också köper http://www.r32.se/ osv och länkar dom vidare till adressen ovan så kan man få hit fler möjligtvis?
Bara en idé. :lol:
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip.
snuspackarn
Turbo VR6a
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 19 feb 2004, 14:32
Ort: sverige
Kontakt:

Inlägg av snuspackarn »

Lika bra att bjuda in alla 1.8T ägarna också då.... om man nu ska ha sånt "nytänkande" :D För vad blir skillnaden??
_________________
www.2l8.nu/david
Skriv svar